Digitaalinen ja ihmisläheinen kunta

Tulevaisuuden kunnassa kunnan asiakas, kuntalainen, on kaiken keskiössä. Kunnan toiminta ja palvelut suunnitellaan ja toteutetaan kuntalaisten tarpeista lähtien lähellä ihmistä. Uusia ja erilaisia ratkaisuja kokeillaan yhdessä kuntalaisten kanssa. Digitalisaatiota hyödyntäen kuntalaisille tarjoaa suoria osallistumisen ja vaikuttamisen mahdollisuuksia heitä ja heidän läheisiään koskevissa asioissa.

Digitaalisissa ja ihmisläheisissä kunnissa kaikki sujuu kuntalaisten kannalta mahdollisimman helposti ja hyvin. Digitaalisuus on kuntalaisten tarpeiden ennakointia, reagointia ja seurantaa, tietojen keräämistä, analysointia ja hyödyntämistä. Ihmisläheisyys tarkoittaa kuntalaisten tuntemista, kuntalaiskohtaista palvelua, jatkuvaa vuorovaikutteisuutta sekä kohdennettua informaatiota ja yhteydenpitoa.

Tulevaisuuden kunta kunnan keskittyy ydintehtäväänsä, joka on edistää kuntalaisten hyvinvointia ja alueen elinvoimaa. Kunta järjestää palvelut taloudellisesti, sosiaalisesti ja ympäristöllisesti kestävällä tavalla. Kuntalaisten hyvinvointi muodostuu asumisesta, elinkeinoista, sivistyksestä, demokratiasta, infrastruktuurista ja liikkumisesta sekä hyvinvointialueiden ja valtion palveluista. Käytännössä hyvinvointi on siitä kiinni, kuinka hyvin edellä luetellut osa-alueet ja niihin liittyvät palvelut toimivat yhteen.

Kunta vuonna 2035 on ensisijaisesti asukkaidensa yhteisö. Yhteisöllisyys rakentuu sekä virtuaalisesti että paikallisesti. Kaikenlaiset verkostot vahvistuvat ja rajat hälvenevät. Kuntaa ei enää tarvita kunnan itsensä takia, organisaationa tai hallinnollisena yksikkönä. Kuntaa tarvitaan kuntalaisten asioiden hoitamiseen ja palvelujen tarjoamiseen kunnan vastuulla olevissa asioissa. Käytännössä kunnat tulevat olemaan teknisiä ja toiminnallisia alustoja, asumisen ja elämisen ympäristöjä.

Tulevaisuuden kunnassa hallinto on muuttunut kuntalaisten palvelemiseksi, ja kuntalainen on muuttunut palvelujen kehittäjäksi. Kunnat ovat siirtyneet palvelujen tuottajasta palvelujen järjestäjäksi ja tekijästä tekojen alustaksi ja mahdollistajaksi. Samalla kunnan, yksityisen ja kolmannen sektorin rajat ovat hälvenneet, kun kaikki osallistuvat palvelutuotantoon yhteisten alustojen kautta.

Toni Auvinen Avarasti Oy tarjoaa asiantuntijapalveluja kunnille. Avarastissa rakennetaan kuntien tulevaisuutta ja edistetään kuntalaisten arjen sujumista. Tutustu Avarastiin osoitteessa: www.avarasti.fi

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 3.4.2020 alkaen.

Verkkokauppa

Toni Auvinen Avarasti Oy
Isoharjantie 4
71800 Siilinjärvi

0442450818
toni.auvinen@avarasti.fi
www.avarasti.fi
2004563-6

AVARASTI-verkkokauppa myy tuotteistettuja asiantuntijapalveluja. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen, toimitustapojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Palvelut tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin, täyttämällä tilauslomakkeen tiedot ja lähettämällä tilaus. Tilatessaan verkkokaupasta tilaajan edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin sekä rekisteri- ja tietosuojaselosteeseen.

Tilauksen maksaminen

Lasku tilauksesta lähetetään verkkolaskuna tai PDF-laskuna sähköpostin liitteenä jälkikäteen.

Maksuehto 14 pv netto tilattujen palvelujen ensimmäisestä toteutuspäivästä ja sähköisten tiedostojen tai tallenteiden osalta tilauspäivästä

Tilausvahvistus

Tilauksen jälkeen tilaajan antamaan sähköpostiosoitteeseen lähetetään tilausvahvistus, josta näkyvät tilausta koskevat tiedot. Tilaajan velvollisuus on tarkastaa tilausvahvistuksen oikeellisuus ja ottaa tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluun alla olevilla yhteystiedoilla.

Toni Auvinen Avarasti Oy
Isoharjantie 4
71800 Siilinjärvi

0442450818
toni.auvinen@avarasti.fi
www.avarasti.fi
2004563-6

Toimitustavat

Tilauksen sisältämät palvelut voidaan toimittaa palvelusta tai tilaajan valinnasta riippuen, joko paikan päällä, etäyhteydellä tai sähköisesti.

Paikan päällä -toimitustapa tarkoittaa, että tilattu palvelu toteutetaan tilaajan omissa tiloissa, tapahtuman järjestämispaikalla tai muussa erikseen sovittavassa kohteessa.

Etäyhteydellä -toimitustapa tarkoittaa, että tilattu palvelu toteutetaan Microsoft Teamsilla tai jollain muulla videoyhteyden luovalla ohjelmalla.

Sähköisesti -toimitustapa tarkoittaa, että tilattu palvelu toimitetaan sähköisenä tiedostona tai tallenteena.

Toimituskulut

Tilauksen hintaan lisätään laskutusvaiheessa toimituskuluina matkakustannukset asiantuntijan kotipaikkakunnalta toteutuspaikalle joukkoliikenteellä toteutuman mukaisesti tai autolla 0,55 euroa/km. Matka-ajan ollessa yhteen suuntaan yli kolme tuntia lisätään hintaan 150 euron majoitus- ja päivärahakustannus. Microsoft Teams tai muilla vastaavilla etäyhteyksillä, tiedostona tai tallenteena toimitetut palvelut ilman matka-, majoitus- ja päivärahakustannuksia. Kaikki hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron.

Toteutuksen ajankohta

Tilaaja esittää toiveen tilaamiensa palveluiden toteuttamisen ajankohdasta tilauslomakkeen lisätietoja kohdassa.

Toimitusaika vahvistetaan asiakkaalle tilauksen saapumisen jälkeen sähköpostilla tai puhelimitse.

Peruutusoikeus

Tilaajalla on oikeus peruuttaa tilaus 14 päivän kuluessa tilauksesta syytä ilmoittamatta.

Palveluilla ei ole peruutusoikeutta, jos niiden toteuttaminen on aloitettu.

Sähköisillä sisällöillä ei ole peruutusoikeutta, jos niiden toimittaminen on aloitettu.

Peruutusoikeuden määräajan noudattamiseksi riittää ilmoitus peruutusoikeuden käyttämisestä ennen peruutussajan päättymistä sähköpostilla: toni.auvinen@avarasti.fi 

Ongelmatilanteet

Mikäli tilattu, toimitettu tai toteutettu palvelu ei vastaa palvelusta etukäteen annettuja tietoja, tulee virheestä ilmoittaa viimeistään 14 päivän kuluessa palvelun toimituksesta tai toteutuksesta kirjallisesti sähköpostin välityksellä: toni.auvinen@avarasti.fi